مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 05:202021-07-26اقتصادي

صنعت دامپروری روی لبه تیغ!


مشکلات صنعت دامپروری طی سال های گذشته و به ویژه طی چندماه اخیر از یک سو به دلیل خشکسالی و کاهش 50 درصدی بارش های امسال و از سوی دیگر به دلیل افزایش قیمت و مشکلات تامین علوفه و سایر نهاده های خوراکی، - حال دیگر به یکی از چالش های اصلی کشور و همچنین استان مازندارن تبدیل شده است به طوری که تاثیر تبعات منفی این موضوع سرانجام کاشت محصول استراتژیک برنج را تحت شعاع قرار داد و کشت دوم در مازندران ممنوع اعلام شد.

پدیده خشکسالی امسال همراه با کاهش 50 درصدی بارش های سالیانه موجب کمبود ذخایر آبی، خشکی مراتع و چمنزارها و در نهایت مشکلات جدی برای صنعت کشاورزی کشور شد.

از آنجا که مطابق آمارها حدود 85 درصد منابع آبی کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود، خسارت این صنعت دور از انتظار نبود.

در این راستا دامداری ها و باغات و مزارع اولین قربانیان تشدید کم آبی در کشور بودند که امروزه در آستانه بروز فاجعه و بحران قرار گرفتند.

* وقوع فاجعه در صنعت دامداری کشور! الهیار ولی زاده وندچالی، مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری استان مازندران 20 تیرماه در نشست خبری با هشدار نسبت به فاجعه ای قریب الوقوع در صنعت دامداری کشور تصریح کرد که اگر مشکلات کمبود خوراک دام حل نشود تا 25 میلیون دام مولد و حتی آبستن به کشتارگاه خواهند رفت که این برابر نابودی سرمایه ملی کشور اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعت دامپروری روی لبه تیغ!

صنعت دامپروری روی لبه تیغ!