مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 03:252021-07-26اقتصادي

عرضه نانوپوششی برای محافظت سطوح پلاستیکی و شیشه ای از جرقه های جوشکاری


محققان یکی از شرکت های فناور پوششی برای انواع جوشکاری عرضه کردند که اعمال این پوشش بر روی فلزات حساس به پاشش و سطوح شیشه ای و پلاستیکی از آسیب های جبران ناپذیر ناشی از جرقه های جوشکاری جلوگیری خواهد کرد.

- محققان یکی از شرکت های فناور پوششی برای انواع جوشکاری عرضه کردند که اعمال این پوشش بر روی فلزات حساس به پاشش و سطوح شیشه ای و پلاستیکی از آسیب های جبران ناپذیر ناشی از جرقه های جوشکاری جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در روش های مختلف جوشکاری پاشش جرقه به قطعات اطراف اجتناب ناپذیر است، در حالی که این جرقه ها ذراتی از مذاب و الکترود هستند که در اطراف جوش پاشیده شده و عیوب ظاهری و یا متالورژیکی را به همراه دارند، ضمن آنکه پوشش اعمالی در مناطقی که پاشش جرقه رخ داده کیفیت مناسبی نداشته و حتی ممکن است منجر به خوردگی شود.

عوامل مختلفی مانند آمپر یا ولتاژ نامناسب در حین جوشکاری، رطوبت در الکترود جوشکاری، سرعت زیاد فرایند، فاصله نامناسب قطعه از نازل، زاویه کاری نامناسب و کثیفی سطح قطعه می تواند منجر به پاشش جرقه شود و به منظور مقابله با پاشش جرقه، علاوه بر انتخاب شرایط مناسب جوشکاری، می توان از پوشش های محافظی استفاده کرد که بر سطح قطعه کار یا ادوات اطراف ناحیه جوشکاری اعمال می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه نانوپوششی برای محافظت سطوح پلاستیکی و شیشه ای از جرقه های جوشکاری

عرضه نانوپوششی برای محافظت سطوح پلاستیکی و شیشه ای از جرقه های جوشکاری