مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 02:502021-07-25اقتصادي

طرح «یاوران تولید» مکمل حضور محققان معین در نظام نوین ترویج کشاورزی


انتظار می رود اجرای طرح یاوران تولید منجر به استفاده بهینه از نتایج تحقیقات کشاورزی در برنامه های توسعه کشاورزی شود.

- طرح یاوران تولید مکمل حضور محققان معین در نظام نوین ترویج کشاورزی ایسنا/لرستان یک دکترای ترویج کشاورزی گفت: انتظار می رود اجرای طرح یاوران تولید منجر به استفاده بهینه از نتایج تحقیقات کشاورزی در برنامه های توسعه کشاورزی شود.

مهشید بهادری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که یکی از سیاست های دولت در بخش کشاورزی، انجام تحقیقات کاربردی است، اظهار کرد: اصولاً در مجامع علمی تحقیقات به عنوان راهبردی مناسب برای افزایش تولید و عرضه هدفمند محصولات کشاورزی در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: یکی از نقاط ضعف عمده نظام تحقیقاتی کشور در بخش کشاورزی، جدایی فرآیند تحقیق، آموزش و ترویج یافته های تحقیقاتی است، اگر هم تحقیقات کاربردی انجام و منجر به نتایج کارآمدی شود، مشکل اصلی زمان و نحوه انتقال آن به بخش اجرا و بهره برداران کشاورزی است.

بهادری تصریح کرد: بطور مثال مراکز تحقیقات کشاورزی اگر در تحقیقات خود به نتایج ارزشمندی برسند ولی به علت جدایی این بخش ها از یکدیگر و عدم به کارگیری سازوکارهای مناسب، یافته ها و نتایج تحقیقات یا در اختیار متقاضیان و مخاطبان واقعی در عرصه تولید در بخش کشاورزی قرار نمی گیرد و یا با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح «یاوران تولید» مکمل حضور محققان معین در نظام نوین ترویج کشاورزی

طرح «یاوران تولید» مکمل حضور محققان معین در نظام نوین ترویج کشاورزی