مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 02:202021-07-25اقتصادي

کرمانشاه؛ گنجینه ای از دست آفریده های رنگارنگ


موقعیت خاص جغرافیایی، مردمانِ کوهستان نشین کرمانشاه را از دیرباز برآن داشته تا برای تامین مواد اولیه زیستی روی پاهای خود بایستند.

- ایسنا/کرمانشاه موقعیت خاص جغرافیایی، مردمانِ کوهستان نشین کرمانشاه را از دیرباز برآن داشته تا برای تامین مواد اولیه زیستی روی پاهای خود بایستند.

این مردمان سختی دیده برای گذران روزهای دشوار زندگی، در کنار دامپروری و کشاورزی، دست به خلق هنرهای دست ساز هم می زدند.

هنرهایی که ریشه در زندگی و معیشت آنها داشته و نسل به نسل و سینه به سینه آن را به آیندگانشان منتقل می کردند تا هر نسلی آن را کامل تر می کرد.

و حالا امروز در کرمانشاهی که تاریخی کهن، طبیعتی دیدنی و آب و هوایی چهارفصل دارد، تنوع دست آفریده های هزار طرح و هزار نقش که از پیشینیان برجای مانده، چشم هر ببینده ای را به سمت خود خیره می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گیوه هورامان و گلیم هرسین و فرش سنقر گوشه هایی از ذوق و هنر مردمان دیار کرمانشاه است که بوسطه زیبایی ها و قامت بلند تاریخی شان شهرت جهانی کسب کرده اند.

در کنار این هنرهای جهانی شده، نمدمالی، چرم سازی، چیغ بافی، موج باقی، چاقوسازی و سازهای سنتی نیز جلوه های بی نظیر از هنر دست مردمان این دیار هستند که هر گردشگری که به کرمانشاه بیاید می تواند آن را به عنوان سوغاتی به شهر و دیارش ببرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمانشاه؛ گنجینه ای از دست آفریده های رنگارنگ

کرمانشاه؛ گنجینه ای از دست آفریده های رنگارنگ