مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 14:302021-07-25اقتصادي

آبگیری47میلیون مترمکعب سازه های آبخیزداری از جبهه مانسون


معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از آبگیری 47 میلیون مترمکعبی سازه های آبخیزداری از جبهه مانسون طی دو هفته در هرمزگان خبر داد.

- در مورد تاثیر سازه های آبخیزداری در سطح استان گفت: در پی بارش های تابستانه جبهه مونسون طی دو هفته سازه های آبخیزداری47میلیون مترمکعب استحصال رواناب انجام دادند.

معاون آبخیزداری افزود: در بارندگی های اخیر 1120سازه آبخیزداری استان از 8400 سازه آبخیزداری استان که شامل سازه های کوتاه سنگ ملاتی، خشکه چین، سازه های خاکی و هلالی آبگیر بین 70 تا 100 در صد آبگیری شدند.

وی افزود: بیشترین آبگیری در شهرستان های بشاگرد، حاجی آباد، میناب، سیریک، بندرعباس، رودان و بندرلنگه اتفاق افتاد.

تختی گفت: استان هرمزگان با 7 میلیون هکتار وسعت داری 17 حوزه آبخیز است که معاونت آبخیزداری در مجموع بیش از 8400 سازه و 230 هزار هکتار عملیات بیولوژیک انجام داده که قادر است در سه نوبت آبگیری 450میلیون متر مکعب از رواناب های استان را استحصال و باعث تغذیه 43دشت بحرانی استان و بیش از 160 رشته قنات را انجام داده که قطعا این آبگیری ها و استحصال رواناب در شرایط بسیار حاد خشکسالی استان که بیش از 90 درصد بارندگی های استان را کاهش داده در افزایش تاب آوری منابع آب استان و تداوم و افزایش دبی چاها و قنوات و چشمه ها و در نتیجه افزایش تولید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبگیری47میلیون مترمکعب سازه های آبخیزداری از جبهه مانسون

آبگیری47میلیون مترمکعب سازه های آبخیزداری از جبهه مانسون