مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 05:552021-07-25اقتصادي

رنگ های نانویی، محصولاتی نوظهور و فناورانه


رنگ های زیست سازگار و آنتی باکتریال، جزو فرآورده های نوآورانه در صنعت رنگ هستند که نانو فناوری به افزایش کیفیت آن ها کمک کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، رنگ ها علاوه بر این که می توانند به ساختمان ها زیبایی ببخشند، با استقبال بسیار گسترده صنعت ساختمان و جامعه اکنون یک اقتصاد را شکل داده و زمینه اشتغال و خلق ارزش افزوده قابل توجهی را فراهم کرده اند.

  در حالی که ارزش جهانی بازار رنگ های ساختمانی در سال 2015 تنها 160 میلیارد دلار بود، پیش بینی می شود این میزان در سال 2025 به بیش از 179 میلیارد دلار برسد.

سهم حدود 1 درصدی ایران از بازار جهانی رنگ، با گسترش شرکت های فعال در این حوزه می تواند افزایش یافته و محصولات ایران ساخت به بازارهای جهانی راه پیدا کند.

آن طور که یوسف امراللهی فعال دانش بنیان در حوزه رنگ عنوان می کند، رنگ های نانویی جزو محصولاتی نوظهور و فناورانه در صنعت ساختمان به شمار می رود که وارداتشان با قیمت بالایی صورت می گیرد، اما با توسعه فناوری ورود کنیم.

به طور میانگین 100 تن از این محصول صادر می شود.

  اشتغال و توسعه فناوری های مولد یکی از اهداف تولید داخلی است و آن طور که امراللهی عنوان می کند زمینه برای اشتغال بیش از 20 نیروی انسانی متخصص فراهم شده که با ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رنگ های نانویی، محصولاتی نوظهور و فناورانه

رنگ های نانویی، محصولاتی نوظهور و فناورانه