مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 05:452021-07-25اقتصادي

یاقوت سرخ آذربایجان و روسیاهی مسئولان!


در حالی که سال گذشته هر کیلو از محصول آلبالو ی تسوج به قیمت 12 تا 15 هزار تومان در داخل شهر فروش می رفت امسال در سایه بی تدبیری برخی مسئولان و عدم حمایت آنها از باغداران مظلوم، - خبرگزاری فارس- علیرضا خوش نیت: یاقوت سرخ عنوان زیبایی است که به حق به آلبالو، محصول ترش و خوشمزه منطقه تسوج اطلاق می شود.

مساحت بسیاری از اراضی باغی شهر تسوج به کشت این محصول ریزدانه اما پرطرفدار اختصاص یافته و علیرغم سختی های بسیاری که باغداران و کشاورزان برای استحصال این محصول تحمل می کنند اما همچنان به کشت و توسعه آن با توجه به مرغوبیت این میوه بومی نسبت به ارقام مشابه ادامه می دهند.

اما امسال، سرخی این میوه در برابر چهره زرد باغداران تسوج کم آورد.

سال گذشته هر کیلو از این محصول به قیمت 12 تا 15 هزار تومان در داخل شهر تسوج فروش می رفت اما امسال در سایه بی تدبیری برخی مسئولان و عدم حمایت آنها از باغداران مظلوم، سبب شد تا محصول آنها روی دست شان باد کرده و حتی به نصف قیمت سال گذشته هم فروش نرود.

  در حالی که می دانیم حداقل هزینه های کاشت و داشت و برداشت این محصول و همه محصولات باغی دیگر بیش از دو تا سه برابر افزایش یافته است.

  در اوضاعی که بی آبی بیداد می کند و قیمت هر سهم آب اختصاص یافته برای آبیاری این درختان، سر به فلک می ساید، هزینه های جانبی مانند سموم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یاقوت سرخ آذربایجان و روسیاهی مسئولان!

یاقوت سرخ آذربایجان و روسیاهی مسئولان!