مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 04:502021-07-25سياسي

وضعیت بیمه ایرانیان خارج از کشور/جزییات پوشش بیمه ای و مستمری


معاون توسعه بیمه اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، در ارتباط وضعیت بیمه ایرانیان خارج از کشور، توضیحاتی ارائه داد.

- مجید حسن زاده، در گفتگو با خبرنگار مهر ، گفت: برقراری شرایط یکسان بیمه پردازی برای همه ایرانیان اعم از داخل و خارج از کشور به صورت غیر حضوری، حفظ برقراری و تعامل دوسویه فیمابین سازمان و مخاطب با توجه به تحولات کلان کشور و رسیدگی به درخواست های مکرر هموطنان مبنی بر نحوه برقراری بازنشستگی و امور مرتبط با بازماندگان و فرزندان اناث آنان از جمله حیات، ممات، نحوه تصدی شغل، میزان درآمد و…، از مهم ترین موضوعات در بیمه ایرانیان خارج از کشور است.

وی در پاسخ به این سوال که مشمولین بیمه ایرانیان خارج از کشور چه کسانی است، افزود: تمامی اتباع ایرانی اعم از شاغل در فعالیت های مختلف و یا غیر شاغل خارج از کشور که فاقد نظام بیمه ای نزد سایر صندوق ها و سازمان تأمین اجتماعی هستند، مشمول بیمه ایرانیان خارج از کشور می شوند.

حسن زاده در مورد نحوه و شرایط پذیرش تقاضا بیمه ایرانیان خارج از کشور، گفت: حداکثر سن پذیرش درخواست برای مردان و زنان در زمان ثبت تقاضا 50 سال تمام است.

وی ادامه داد: چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از سن مذکور باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مدت م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت بیمه ایرانیان خارج از کشور/جزییات پوشش بیمه ای و مستمری

وضعیت بیمه ایرانیان خارج از کشور/جزییات پوشش بیمه ای و مستمری