مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 04:452021-07-25سياسي

کشف قبرستان چندصدساله در روستای سنج


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگر ی و صنایع دستی البرز از کشف قبرستان دوره اسلامی در روستا ی سنج خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، فریدون محمد ی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه که در بستر فضای مجازی برگزار شد، گفت: در پی گزارش واصله مبنی بر کشف یک قبرستان دوره اسلامی در اثر عملیات حفار ی شرکت گاز واقع در روستا ی سنج از توابع شهرستان ساوجبلاغ، پروژه مذکور متوقف شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز بیان کرد: در ساعات اولیه به همراهی سر پرست اداره ساوجبلاغ در محل حضور یافته و در گمانه زنی ها ی اولیه و با توجه به شواهد موجود، قبرستان متعلق به دوره اسلامی تخمین زده شد.

وی در ادامه افزود: بر این اساس مقرر شد در اسرع وقت عملیات گاز رسانی متوقف شده و به منظور انجام کاو ش ها ی دقیق تر تیمی متشکل از کار شناسان مربوطه از محل مورد نظر باز دید به عمل آورند.

این مقام مسؤول عنو ان کرد: بدیهی است هر گونه اظهار نظر منوط به حفار ی و جمع بندی نظر کار شناسان حوزه باستان شناسی بوده و نتیجه متعاقباً اعلام خواهد شد.

محمد ی اظهار کرد: شهرستان ساوجبلاغ با پیشینه تاریخی و فرهنگی آثار شاخص زیاد ی از جمله کار وانسرا ی ینگی امام واقع در مسیر جاده ابریشم را در خود جا ی داده و هر ساله پذیرا ی گرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف قبرستان چندصدساله در روستای سنج

کشف قبرستان چندصدساله در روستای سنج