مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 04:102021-07-25اقتصادي

2019 زوج در چهارمحال و بختیاری مشاوره ژنتیک دریافت کردند


معا ون امور توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: طی سال گذشته 2 هزار و 19 زوج استان به منظور دریافت خدمات مشاوره ای به مراکز ژنتیک مراجعه کرده اند.

- مهشید سلیمانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به اینکه طی سال گذشته 2 هزار و 19 زوج استان به منظور دریافت خدمات مشاوره ای به مراکز ژنتیک مراجعه کرده اند، گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از 400 زوج از این خدمات بهره مند شده اند.

معا ون امور توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر هفت مرکز مشاوره شامل 6 مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی در استان خدمات مشاوره ژنتیک به هم استانی ها ارائه می دهد.

وی اضافه کرد: سه گروه شامل کسانی که در خانواده سابقه معلولیت دارند، ازدواج های فامیلی و کلیه زوج هایی که قصد ازدواج دارند و هیچ گونه سابقه معلولیت یا نسبت فامیلی ندارند باید به مراکز مشاوره ژنتیک مراجعه کنند.

سلیمانی با بیان اینکه طی سال های اخیر تحقیقات نشان داده است در بسیاری از خانواده ها که هیچ گونه سابقه معلولیت یا نسبت فامیلی بین زوجین وجود ندارد فرزند دارای معلولیت متولد شده است، توضیح داد: هزینه مشاوره ژنتیک در مراکز خصوصی با هزینه 90 هزار تومان و در مرکز دولتی با هزینه 45 هزار تومان انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2019 زوج در چهارمحال و بختیاری مشاوره ژنتیک دریافت کردند

2019 زوج در چهارمحال و بختیاری مشاوره ژنتیک دریافت کردند