مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 03:502021-07-25اقتصادي

خرید و فروش میلیاردی مجوز داروخانه ها/ انحصار تأسیس داروخانه ها در آستانه شکسته شدن


داروسازان جوان چند سالی هست که پیگیر اصلاح آیین نامه ای هستند که از سال 1334 نوشته شده و در طول این 65 سال هیچ اراده ای برای اصلاحات این آیین نامه وجود نداشته است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، یکی از مهم ترین نمودهای توسعه نیافتگی در استان های مختلف کشور، عدم توسعه زیرساخت ها و خدمات حوزه سلامت به دلیل انحصار است.

در سال های اخیر یکی از مهم ترین خدمات حوزه سلامت بحث داروخانه ها بوده است.

متاسفانه توزیع داروسازها در کشور به دلایل مختلف ناهمگون بوده است به نحوی که میانگین کشور سابقا 53 داروساز در هر 100 هزار نفر بوده ولی این شاخص در برخی استان های محروم کمتر از 20 داروساز به ازای هر 100 هزار نفر می رسد.

این شاخص برای تعداد داروخانه ها هم تقریبا به همین نسبت را در استان ها وجود دارد و در استان های محروم داروخانه های بسیار کمی داریم.

داروسازان جوان چند سالی هست که پیگیر اصلاح آیین نامه ای هستند که از سال 1334 نوشته شده و در طول این 65 سال هیچ اراده ای برای اصلاحات این آیین نامه وجود نداشته است، درحالیکه در کشورهای اروپایی و در کشورهای پیشرفته علوم دارویی و علوم پزشکی هر ساله قوانین شان به روز می شود.

در خصوص آیین نامه جدید با وجود ایراداتی که دارد، می توان آن را یک گام به جلو تلقی کرد و از آیین نامه دفاع کرد تا اینکه بتوان در آی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرید و فروش میلیاردی مجوز داروخانه ها/ انحصار تأسیس داروخانه ها در آستانه شکسته شدن

خرید و فروش میلیاردی مجوز داروخانه ها/ انحصار تأسیس داروخانه ها در آستانه شکسته شدن