مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 02:452021-07-24دانش

گودال هایی که زمین را می بلعد!


پژوهشگر منابع آب دانشگاه صنعتی شریف گفت: فرونشست که از آن به ‏عنوان «زلزله خاموش» یاد می‏ شود یکی از مهم‏ترین مخاطرات محیطی است که به‏ دلیل تلفات کم انسانی نسبت به سایر پدیده‏ های طبیعی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

- ایسنا/کردستان پژوهشگر منابع آب دانشگاه صنعتی شریف گفت: فرونشست که از آن به ‏عنوان زلزله خاموش یاد می‏ شود یکی از مهم‏ترین مخاطرات محیطی است که به‏ دلیل تلفات کم انسانی نسبت به سایر پدیده‏ های طبیعی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

گلاله غفاری، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: هر چند این پدیده از توالی و تکرار بالایی برخوردار است ولی به ‏دلیل کند بودن حرکات زمین، درک و اندازه ‏گیری آن بسیار سخت است و اکثراً زمانی شناسایی می ‏شوند که موفورلوژی سطح زمین با تغییر مواجه شود و تخریب و خسارت به بار آورد.

وی افزود: نشست زمین پدیده بسیار خطرناکی بوده و به‏ عنوان آخرین و غیرقابل بازگشت ترین مرحله از فرآیند بیابان زایی شناخته شده است، این پدیده شامل فروریزش یا نشست رو به پایین سطح زمین است.

این پژوهشگر عنوان کرد: فرونشست به ‏طورکلی ناشی از دلائلی همچون انحلال تشکیلات زیرسطحی، تراکم رسوبات در اثر استخراج سیالات و دخایر زیرزمینی، بارگذاری، زهکشی و یا ارتعاش، تراکم هیدرولیکی، ناپایداری خاک‏ ها در سطح شیب‏دار،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گودال هایی که زمین را می بلعد!

گودال هایی که زمین را می بلعد!