مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 02:252021-07-24اقتصادي

تامین آب خوزستان متناسب با کاهش بارش ها


در خوزستان، ورودی سد ها امسال نسبت به سال گذشته 10 میلیارد متر مکعب کمتر بوده و بارش ها در استان خوزستان 30 درصد کمتر از سال گذشته بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رضا اردکانیان با حضور در برنامه نگاه یک شنبه شب شبکه یک سیما درباره پدیده کم آبی امسال در خوزستان افزود: امروز پدیده تغییر اقلیم یک نظریه نیست بلکه واقعیت است و در دنیا به اندازه کافی دانشمندان نشانه هایی دال بر اینکه شرایط آب و هوایی و اقلیمی تغییر کرده است، دارند و کره زمین گرم تر شده است، تحولات خشکسالی ها و ترسالی های شدید متعاقب هم در مناطقی از دنیا رخ می دهد.

وی ادامه داد: در منطقه ما، تغییر اقلیم به میزان زیادی به این معناست که باید آماده مواجه شدن با شرایط جدید آب و هوایی باشیم.

اردکانیان با اشاره به اینکه بارش در ایران یک سوم میانگین بارش جهانی است، گفت: بارش جهانی به طور متوسط 750 میلی متر است که در ایران 250 میلیمتر می باشد و باید این فکر را کنار بگذاریم که هر سال 250 میلیمتر بارش را داشته باشیم، چون ممکن است سال های خشکی داشته باشیم که رقم از این میزان خیلی کمتر باشد کما اینکه امسال حدود 53 درصد نسبت به سال گذشته کم بارش هستیم و همچنین نسبت به متوسط دوره درازمدت بیش از 40 درصد پایین تر می باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین آب خوزستان متناسب با کاهش بارش ها

تامین آب خوزستان متناسب با کاهش بارش ها