مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 18:552021-07-24فرهنگي

اشتباه های چاپی که مشهور شدند


در دنیای نشر نمونه های بسیاری از کتاب هایی پیدا می شود که با وجود ایرادهای دستوری و چاپی وارد بازار کتاب شده اند؛ اما در فهرست این کتاب ها نام برخی از مشهورترین آثار ادبی تاریخ نیز به چشم می خورد.

- در دنیای نشر نمونه های بسیاری از کتاب هایی پیدا می شود که با وجود ایرادهای دستوری و چاپی وارد بازار کتاب شده اند؛ اما در فهرست این کتاب ها نام برخی از مشهورترین آثار ادبی تاریخ نیز به چشم می خورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اشتباه های چاپی کم نیستند؛ اشتباه هایی که حتی از برخی از ماندگارترین آثار ادبی و حتی معتبرترین لغت نامه ها سر درمی آورند.

گاهی اوقات این اشتباه های چاپی مورد توجه مجموعه داران قرار می گیرد و در نتیجه برخی از این کتاب هایی که در آن ها اشتباه هایی به چشم می خورد به قیمت های قابل توجه به فروش می رسند.

در ادامه با تعدادی از مشهورترین اشتباه های چاپی جهان به نقل از نشنال آشنا می شوید: لغت نامه جهانی جدید وبستر (1934) در چاپ 1934 این لغت نامه، dord به عنوان یک کلمه به چاپ رسید (این درحالی است که در زبان انگلیسی چنین کلمه ای وجود ندارد) و از آن به عنوان مترادفی برای کلمه تراکم در مبحث شیمی و فیزیک در لغت نامه استفاده شد.

این اشتباه زمانی صورت گرفت که عبارت D or d در یکی از یادداشت های ویراستاران این لغت نامه به اشتباه به عنوان یک کلمه واحد د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتباه های چاپی که مشهور شدند

اشتباه های چاپی که مشهور شدند