مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 14:502021-07-24سياسي

حل مشکلات آبی خوزستان تا 50 سال آینده با اجرای سد بختیاری


کارشناسان معتقد هستند که اگر سد بختیاری اجرا شده بود بسیاری از مشکلات کنونی را نداشتیم و اگر اجرا شود نیز تا 50 سال آینده مشکل آبی در خوزستان نخواهیم داشت.

- ایسنا/خوزستان نماینده دزفول گفت: کارشناسان معتقد هستند که اگر سد بختیاری اجرا شده بود بسیاری از مشکلات کنونی را نداشتیم و اگر اجرا شود نیز تا 50 سال آینده مشکل آبی در خوزستان نخواهیم داشت.

سید احمد آوایی در جلسه ستاد مدیریت بحران و شورای کشاورزی استان خوزستان که امروز (2 مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: کارشناسان معتقد هستند که اگر سد بختیاری اجرا شده بود بسیاری از مشکلات کنونی را نداشتیم و اگر اجرا شود نیز تا 50 سال آینده مشکل آبی در خوزستان نخواهیم داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: در خصوص انتقال آب از سرشاخه های کارون، متخصصین اعتقاد دارند که انتقال آب شرب هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

سدهای دز و کارون ذخیره آب به اندازه کافی داشتند اما متاسفانه این اعتقاد وجود دارد که در آذرماه و دی ماه رهاسازی بی جایی شده بود که می توانست انجام نشود.

اکنون نیز رهاسازی 120 مترمکعب بر ثانیه از کرخه و 100 مترمکعب بر ثانیه از دز کافی است و بیش از این نیاز نیست و مشکل آبی خوزستان حل خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل مشکلات آبی خوزستان تا 50 سال آینده با اجرای سد بختیاری

حل مشکلات آبی خوزستان تا 50 سال آینده با اجرای سد بختیاری