مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 08:102021-07-24دانش

نگاهی اجمالی به تاثیر گتوند در مشکلات خورستان


عضو هیات علمی دانشگاه تهران و متولی مطالعات علاج بخشی سد گتوند گفت: سد گتوند مانند هر سد دیگری ویژگی های مثبت و منفی دارد و بر اساس آنچه در سال 1393 در یک پروژه مطالعاتی یک ساله روی این سد صورت گرفت نمی توان گتوند را عامل اصلی اوضاع خوزستان معرفی کرد.

- عضو هیات علمی دانشگاه تهران و متولی مطالعات علاج بخشی سد گتوند گفت: سد گتوند مانند هر سد دیگری ویژگی های مثبت و منفی دارد و بر اساس آنچه در سال 1393 در یک پروژه مطالعاتی یک ساله روی این سد صورت گرفت نمی توان گتوند را عامل اصلی اوضاع خوزستان معرفی کرد.

محمدعلی بنی هاشمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه مطالعات دانشگاه تهران در دی ماه سال 1393 روی سد گتوند آغاز و در خرداد ماه سال 1394 به پایان رسید از آن زمان تا کنون بیش از 6 سال می گذردو آخرین اطلاعاتی که از سد گتوند در دسترس دارم مربوط به یک همایشی در دانشگاه شهید چمران در سال 1396 است، اظهار کرد: در آن همایش اطلاعاتی در مورد شوری آب مطرح شد اما بحران فعلی خوزستان ترکیبی از کمیت و کیفیت آب است.

وی با بیان اینکه آماری که در آن همایش مطرح شد درمورد کیفیت آب بود و نشان می داد که در سال 1395 کیفیت آبی که از گتوند رها می شود نسبت به سال های قبل ارتقا یافته است و آنطور که شنیده ام تاثیر منفی ای که سد گتوند بر کیفیت آب کارون می گذاشت تا حد زیادی برطر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی اجمالی به تاثیر گتوند در مشکلات خورستان

نگاهی اجمالی به تاثیر گتوند در مشکلات خورستان