مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 06:152021-07-24اقتصادي

«چای ترش» محصولی ارزآور اما مغفول


چای ترش می تواند ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد چرا که قطعا مورد استقبال سایر کشورهای قرار می گیرد، اما متأسفانه برای این محصول به خوبی بازاریابی بین المللی نشده ضمن اینکه هنوز سرمایه گذاری کافی برای فرآوری و بسته بندی مناسب این محصول صورت نگرفته است.

- خبرگزاری فارس- خوسف؛ گل جاماییکا (Roselle) گیاهی است یک ساله از نوع گیاه بامیه از خانواده پنیرکیان با بوته هایی به ارتفاع 2–3 متر برگ های 3–5 وجهی سبز مایل به زرد و گل های زرد با کاسبرگ های سبز که بعد از رسیدن میوه، کاسبرگ ها برنگ قرمز در می آید.

موطن اصلی این گیاه غرب آفریقا گزارش شده و امروزه در سطح وسیعی از غرب آفریقا، آسیا و استرالیا و بسیاری از کشورهای گرمسیری کشت می شود و نام دیگر آن چای مکی است زیرا به صورت گسترده ای در شبه جزیره عربستان نیز کشت و مورد استفاده است و با نام های چای قرمز یا چای روزل هم شناخته می شود.

چای ترش یا همان مکی یکی از بی نظیرترین محصولات خاص کشاورزی است.

چای ترش که در زبان محلی به آن چای مکی نیز می گویند سالیان پیش توسط زائرین مکه مکرمه به ایران آورده شد و برای اولین بار در کشور در شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان کشت شد.

سوغات عربستان در دل زمین های ایران این گیاه به صورت عمده معمولا در کشورهای خوبی از کاشت آن شد   سید حسن رضوی مدیر جهادکشاو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«چای ترش» محصولی ارزآور اما مغفول

«چای ترش» محصولی ارزآور اما مغفول