مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 04:552021-07-24اقتصادي

کشت 200 هزار هکتار برنج در خوزستان بدون توجه به هشدار ستاد بحران


مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: علی رغم ابلاغ ممنوعیت کشت برنج از سوی ستاد بحران برای سال جاری، کشاورزان خوزستانی 200 هزار هکتار برنج کاشتند که بیشترین مصرف آب را بین محصولات زراعی پایه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از مشکلات کم آبی در استان خوزستان، برخی از مسئولان افزایش بیش از اندازه کشت برنج در این استان را عاملی برای کمبود آب مطرح کردند.

در این زمینه با فرامک عزیز کریمی، مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی که دارد، 200 هزار هکتار برنج کشت کرده اند که این محصول بیشترین مصرف آب را در بین گیاهان زراعی پایه دارد و از 12 هزار تا 18 هزار متر مکعب در هکتار متغیر است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، چرا به رغم ممنوعیت کشت،در استان خوزستان برنج کشت می شود،گفت: تا سال 98 بر اساس مصوبه وزارت جهاد کشاورزی کشت برنج به غیر از استان های شمالی ممنوع بود، اما در سال 98 پس از اینکه سیل در این استان جاری شد و تقریبا دو سال تمام این استان را آب فرا گرفته بود کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان مجوز کشت برنج در این استان را صادر کرد.

کریمی ادامه داد: امسال پس از کسری آب سدها و کاهش 50 درصدی بارش ها، ستاد بحران استان خوزستان دوباره تصمیم گرفت کشت برنج در این استان ممنوع شود و ابلاغ کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت 200 هزار هکتار برنج در خوزستان بدون توجه به هشدار ستاد بحران

کشت 200 هزار هکتار برنج در خوزستان بدون توجه به هشدار ستاد بحران