مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 03:452021-07-24سياسي

دولت در خوزستان «دست روی دست» نگذاشت/گفتگوی اجتماعی را سامان دهیم


برای بهبود وضعیت استان خوزستان  غلبه بر نگرانی های موجود باید گفتگوی اجتماعی وسیعی را با مردم سامان داد و از شکل گیری نهادهای مدنی و کنشگری مدنی حمایت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخود به تنهایی می تواند هر جامعه ای را نامتعادل کند.

سوم: خشکسالی و کم آبی است: این عامل طبیعی هم بر بستر سیاست های آبی ناپایدار گذشته از چند دهه قبل امتداد یافته اما در سال های اخیر به اوج رسیده و آثار آن امروز زندگی، درآمد و معیشت بخش اعظمی از جوامع محلی بخصوص مناطق متکی بر کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده است.

در زمانی که در وزارت کار مسئولیت داشتم بعد از ناآرامی های دی 96 در تعدادی از شهرها مطالعه ای به اهتمام معاونت رفاه سفارش داده شد، نتیجه آن نشان می داد بخش زیادی از ناآرامی های اجتماعی، ناشی ازخشکسالی و آثار عینی و روانی آن است.

مسأله چهارم: اعتماد اجتماعی آسیب دیده و پایین آمدن سرمایه اجتماعی از سطح فردی، گروهی و نهادی تا سطح کلان است که در این مقاله قصدندارم این پدیده را واکاوی کنم.

بی تردید تبلیغات سیاسی داخلی و منفی خوانی هایی که در داخل به بهای ناچیز سیاسی صورت گرفت و از طریق رسانه های بزرگ دائم به جامعه تزریق شد و در کنار آن فقدان نظام گفتگوی اجتماعی و نهادهای میانجی در شکل گیری این شرایط بی تاثیر نبود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت در خوزستان «دست روی دست» نگذاشت/گفتگوی اجتماعی را سامان دهیم

دولت در خوزستان «دست روی دست» نگذاشت/گفتگوی اجتماعی را سامان دهیم