مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 03:252021-07-24بين الملل

گزارش سازمان ملل از تشدید تروریسم در آفریقا در 2021


کارشناسان سازمان ملل در گزارشی جدید تاکید کردند، در نیمه نخست سال 2021 با گسترش نفوذ داعش و گروه های افراطی القاعده و زیر مجموعه های آنها، آفریقا بیشترین لطمه را از تروریسم متحمل شد.

- کارشناسان سازمان ملل در گزارشی جدید تاکید کردند، در نیمه نخست سال 2021 با گسترش نفوذ داعش و گروه های افراطی القاعده و زیر مجموعه های آنها، آفریقا بیشترین لطمه را از تروریسم متحمل شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این هیات کارشناسان در گزارشی که جمعه به شورای امنیت سازمان ملل تحویل دادند، گفتند که این به ویژه در مناطقی از غرب و شرق آفریقا که در آن وابستگان هر دو گروه هم می توانند از قابلیت های روزافزون در جمع آوری کمک مالی و سلاح، از جمله استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برخوردار باشند، بسیار صادق است.

آنها گفتند، بسیاری از موفق ترین شاخه های داعش در کشورهای آفریقای مرکزی و غربی هستند و بسیاری از شاخه های القاعده در سومالی و منطقه ساحل فعالیت دارند.

کارشناسان سازمان ملل می گویند، اینکه این تروریست ها در حال گسترش نفوذ و فعالیت خودشان به ویژه در سراسر مرز از مالی تا بورکینافاسو، ساحل عاج، نیجر و سنگال و همچنین تاخت و تاز از نیجریه تا کامرون، چاد و نیجر در غرب آفریقا هستند، مایه نگرانی شدید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش سازمان ملل از تشدید تروریسم در آفریقا در 2021

گزارش سازمان ملل از تشدید تروریسم در آفریقا در 2021