مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مرداد 1400 ساعت 16:552021-07-23اقتصادي

خرید حمایتی 5600 تن سیب زمینی از کشاورزان


سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: 5 هزار و 600 تن سیب زمینی از کشاورزان استان گلستان توسط 10 مرکز خرید به قیمت کیلویی هزار و 700 تومان خریداری شد.

- به نقل از سازمان تعاونی روستایی، سید محمد موسوی اظهار داشت: در تیر امسال در پی کاهش قیمت محصول سیب زمینی در سطح کشور و متصور بودن ضرر و زیان کشاورزان، این سازمان در راستای اجرای سیاست های حمایتی دولت از کشاورزان و جلوگیری از ضرر و زیان آنان و نیز حفظ انگیزه تولید این محصول در سال های آینده، با مجوز وزیر جهاد کشاورزی از تاریخ 6 تیر مبادرت به خرید سیب زمینی مازاد بر نیاز صنف، صنعت و صادرات از کشاورزان استان گلستان بر پایه قیمت هر کیلو 17 هزار ریال به عنوان قیمت حمایتی کرد.

وی با بیان این مطلب که محصول سیب زمینی استان گلستان با تولید حدود 120 هزار تن از هفته دوم خرداد وارد بازار می شود، افزود: استان گلستان در این بازه زمانی تنها عرضه کننده سیب زمینی در کشور محسوب می شود.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در خصوص علت کاهش قیمت سیب زمینی اعلام کرد: امسال بدلیل خشکسالی و بارش برف سنگین در اسفند که باعث سرمازدگی سطح سبز محصول و صرف زمان برای جوانه زنی مجدد شد، برداشت این محصول در استان گلستان با تأخیر انجام و با محصول مناطق دیگر کشور مانند استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرید حمایتی 5600 تن سیب زمینی از کشاورزان

خرید حمایتی 5600 تن سیب زمینی از کشاورزان