مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مرداد 1400 ساعت 11:052021-07-23فناوري

5G در ایران یک ساله شد/ رکورد سرعت 4 گیگابیت بر ثانیه


اول مرداد ماه، نخستین سالروز ورود فناوری نسل پنجم تلفن همراه به ایران توسط ایرانسل است.

- هم اکنون، هفت سایت تجاری 5G ایرانسل در چهار شهر تهران، مشهد، شیراز و کیش، در حال خدمت رسانی به مشترکان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران هستند و ایرانسل در آخرین تست های سرعت انجام شده در شبکه واقعی و تجاری 5G خود، سرعت دانلود نزدیک به 4 گیگابیت بر ثانیه را ثبت کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی ایرانسل، شبکه نسل پنج تلفن همراه یا همان 5G، جدیدترین نسل این فناوری است که همزمان با توسعه آن در دنیا، توسط ایرانسل وارد ایران شد و در اختیار مردم ایران قرار گرفت.

این فناوری، از سرعت بالاتر، پایداری بیشتر و ضریب تأخیر کمتری نسبت به نسل های قبلی تلفن همراه بهره می برد و هوشمندسازی صنایع و زندگی روزمره، یکی از مهمترین کاربردهایی است که بر بستر آن قابل تحقق است.

ایرانسل از سال 1395، مطالعه روی فناوری نسل پنج را با همکاری مراکز دانشگاهی داخلی و شرکت های معتبر بین المللی آغاز کرد و توانست در سال 1396، نخستین بار در ایران، نمونه ای از شبکه کامل 5G را در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آزمایش کند.

نخستین سایت تجاری نسل پنجم تلفن همراه، اول مرداد ماه 1399، برای نخستین بار در ایران، توسط ایرانسل، با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پژوهشگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5G در ایران یک ساله شد/ رکورد سرعت 4 گیگابیت بر ثانیه

5G در ایران یک ساله شد/ رکورد سرعت 4 گیگابیت بر ثانیه