مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مرداد 1400 ساعت 09:452021-07-23اقتصادي

آخرین گشایش دولت روحانی برای صادرکنندگان


در شرایطی که تنها حدود دو هفته تا پایان رسمی کار دولت دوازدهم باقی مانده، سازمان توسعه تجارت از گشایشی جدید برای صادرکنندگان خبر داده است.

- در شرایطی که تنها حدود دو هفته تا پایان رسمی کار دولت دوازدهم باقی مانده، سازمان توسعه تجارت از گشایشی جدید برای صادرکنندگان خبر داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هر چند دولت اول روحانی برای صادرکنندگان امیدی جدید برای بهبود روابط اقتصادی با جهان و افزایش فعالیت هایشان به وجود آورده بود اما در دولت دوم او و همزمان با بازگشت تحریم های اقتصادی ترامپ و آمریکا علیه ایران، شرایط تغییر کرد.

در سه سال گذشته با توجه به محدودیت های جدی دولت در تامین منابع ارزی لازم، صادرکنندگان غیرنفتی موظف شدند در قالب تعهدات ارزی، بخش قابل توجهی از پول حاصل از فروش محصولات خود در خارج از کشور را بازگردانند.

هر چند در رابطه با نحوه بازگشت این ارز به کشور، همواره میان دو طرف اختلاف نظرهایی بوده اما آمارهای سازمان توسعه تجارت نشان می دهد که بخش مهمی از ارز حاصل از صادرات به کشور بازگشته و بخشی از صادرکنندگانی که هنوز ارز خود را به ایران نیاورده اند نیز دلایل موجهی دارند.

با این حال بنا بود در ماه نخست تابستان امسال تکلیف ارزهای بازنگشته به کشور روشن شود و مهلت صادرکنندگان که در سال های قبل صادرات داشته اما تعهد خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین گشایش دولت روحانی برای صادرکنندگان

آخرین گشایش دولت روحانی برای صادرکنندگان