مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مرداد 1400 ساعت 08:452021-07-23اقتصادي

افزایش قیمت بلیت هواپیما قانونی است


رییس انجمن شرکت های هواپیمایی ایران گفت: 60 درصد هزینه شرکت های هواپیمایی ارزی است و نرخ ارز نسبت به سال 96 بیش از 8 برابر رشد کرده، بنابراین چگونه می توان انتظار کنترل نرخ های بلیت را داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک و به نقل از انجمن شرکت های هواپیمایی ایران، سید عبدالرضا موسوی اظهار داشت: قانون برنامه پنجم توسعه، قیمت گذاری بلیت هواپیما توسط دولت را ممنوع کرد و مبنای نرخ را، عرضه و تقاضای بازار قرار داد و بر این اساس، شرکت های هواپیمایی می توانند از سال سوم برنامه پنجم، نرخ آزاد را اجرا کنند و نرخ گذاری حتی در اختیار شورای عالی هواپیمایی هم نیست.

وی افزود: از طرفی بیش از 60 درصد هزینه شرکت های هواپیمایی ارزی است و از طرف دیگر، نرخ ارز نسبت به سال 1396 بیش از 8 برابر افزایش پیدا کرده است و این بدان معنی است که 60 درصد هزینه های ما حدود 8 برابر افزایش یافته است که با توجه به این افزایش، چگونه می توان انتظار داشت که نرخ ها کنترل شود.

رییس انجمن شرکت های هواپیمایی ایران در ادامه تاکید کرد: نامه ای به وزیر راه و شهرسازی ارسال و تاکید کردیم که شرکت های هواپیمایی به هیچ وجه دنبال افزایش نرخ بلیت نیستند، چرا که افزایش نرخ ارز باعث کاهش تقاضا می شود و ما آسیب بیشتری خواهیم دید بنابراین ما آمادگی داریم اگر ارز مورد نیاز شرکت های هواپیمایی تأمین شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش قیمت بلیت هواپیما قانونی است

افزایش قیمت بلیت هواپیما قانونی است