مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مرداد 1400 ساعت 08:402021-07-23سياسي

فلسفه حج، درآوردن لباس کبر و ملبس به لباس فروتنی است


امام جمعه موقت سنندج فلسفه حج را درستکاری، حرکت در مسیر راست و خداوند و از تن درآوردن لباس کبر و ملبس به لباس فروتنی عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا سیداحسن حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با تبریک عید قربان اظهار داشت: بنا به فرمایش پیامبر اسلام(ص) روزه گرفتن در دهه اول ذیحجه نوعی جهاد است و همچنین قربانی کردن را چراغ راه قیامت و سربلندی قیامت عنوان کرد.

امام جمعه موقت سنندج چنین اعمالی را موجب عاقبت بخیری مسلمانان خواند و اذعان داشت: مسلمانان دو بار، یکی در ماه رمضان و دوم در ایام حج مهمان خداوند می شوند و هیچ کس مانند خداوند توان مهمان پذیری ندارد چرا که خیر و برکت و عزت به مهمانانش می دهد.

 وی فلسفه حج را درستکاری، حرکت در مسیر راست و خداوند و از تن درآوردن لباس کبر و ملبس به لباس فروتنی عنوان کرد.

امام جمعه موقت سنندج یاداوری کرد: پیامبر اکرم می فرمایند هیچ زمان و مکانی به اندازه آن روز نیست که حجاج در روز عرفات عبادت می کنند که خداوند آنان را مود عفو و مغفرت قرار می دهد.

ماموستا حسینی ادامه داد: به شرطی که انسان ایمان واقعی داشته باشد و مستدام شاکر نعمت های الهی باشد هیچ گاه خداوند آنان را عذاب نخواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فلسفه حج، درآوردن لباس کبر و ملبس به لباس فروتنی است

فلسفه حج، درآوردن لباس کبر و ملبس به لباس فروتنی است