مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مرداد 1400 ساعت 08:352021-07-23اجتماعي

راهکار جذب سریعتر جوانان به بازار کار


یک فعال حوزه کار نگاه خانواده ها به موضوع مهارت آموزی را حایز اهمیت دانست و گفت: آموزش های مهارتی باید از پایه های پایین در دانش آموزان نهادینه شود تا در آینده دنبال علایق خود بروند و سریعتر جذب بازار کار شوند.

- یک فعال حوزه کار نگاه خانواده ها به موضوع مهارت آموزی را حایز اهمیت دانست و گفت: آموزش های مهارتی باید از پایه های پایین در دانش آموزان نهادینه شود تا در آینده دنبال علایق خود بروند و سریعتر جذب بازار کار شوند.

رحمت اله پورموسی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز مدرک گرایی به یک آفت بزرگ در جامعه تبدیل شده و می بینیم که بسیاری از جوانان با وجود هزینه ای که خانواده ها برای تحصیل آنها انجام می دهند عمدتا بیکارند و بازار کاری پیش روی خود نمی بینند.

وی ادامه داد: متاسفانه فارغ التحصیلان ما سالها به لحاظ تئوری تجربه کسب می کنند، ولی چون مهارت لازم برای انجام کار را فرا نمی گیرند نمی توانند به سرعت جذب بازار کار شوند و برابر با هزینه ای که صرف شده از نیرو و تخصص آنها استفاده نمی شود.

این فعال حوزه کار ادامه داد: در گذشته جوانان باید در هفته یک روز در جایی مثل خیاطی کارآموزی می کردند فقط برای آنکه شغل و حرفه ای بیاموزند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار جذب سریعتر جوانان به بازار کار

راهکار جذب سریعتر جوانان به بازار کار