مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مرداد 1400 ساعت 08:352021-07-23بين الملل

چین به انگلیس درباره قدرت نمایی نظامی علیه پکن هشدار داد


وزارت خارجه چین می گوید قصد انگلیس از استقرار دو رزم ناو در آب های ایندوپاسیفیک، قدرت نمایی برای پکن است و در این باره هشدار داد.

- به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه چین به انگلیس درباره قدرت نمایی در ایندوپاسیفیک هشدار داد و گفت انگیزه لندن از استقرار دائمی دو رزم ناو در آب های این منطقه، تضعیف حق حاکمیت پکن و زیر سوال بردن امنیت چین است حال آنکه این اقدام صلح و ثبات منطقه را نیز به مخاطره می اندازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، پس از اعزام ناو هواپیمابر کویین الیزابت انگلیس به آب های غرب پاسیفیک، اکنون لندن اعلام کرده که به طور دائم دو فروند ناو جنگی در آب های منطقه آسیای شرقی مستقر خواهد کرد.

در واقع، طرح ها برای اعزام این ناوگروه ضربتی همزمان با عمیق تر شدن روابط امنیتی لندن- توکیو و ادعای ژاپن مبنی بر رشد خطر جاه طلبی های چین در منطقه ظرف ماه های اخیر مطرح می شود.

در همین ارتباط، بن والاس وزیر دفاع انگلیس در بیانیه ای مشترک با نوبوئو کیشی همتای ژاپنی خود اعلام کرد: انگلیس از اواخر سال میلادی جاری دو ناو گروه را به طور همیشگی در این منطقه مستقر می کند.

وزیر دفاع ژاپن نیز با تأیید گفته های والاس اظهار داشت: ما [توکیو- لندن] بار دیگر بر موضع مشترک خود در مخالفت قاطعانه با تلاش ها برای تغییر وضع موجود با اعمال تهدید و اجبار و همچنین اهمیت یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین به انگلیس درباره قدرت نمایی نظامی علیه پکن هشدار داد

چین به انگلیس درباره قدرت نمایی نظامی علیه پکن هشدار داد