مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 تیر 1400 ساعت 16:502021-07-22اقتصادي

میزان واکسن وارداتی کرونا به بیش از 13 میلیون دُز رسید


با واردات محموله جدیدی از واکسن به کشورمان، میزان واکسن های وارداتی به بیش از 13 میلیون دوز رسید؛ واکسن هایی که تا به امروز کمتر از 10 میلیون دُز آن ها به گروه های اولویت دار تزریق شده و مابقی آن ها، - نتیجه این خلف وعده های فروشندگان واکسن برای کشورمان، کندی شدید برنامه واکسیناسیون بود که در مقاطعی حتی تا آستانه توقف کامل تزریق واکسن در ایران هم رسید؛ اتفاقی که دیگر رخ نخواهد داد، چون شاهد به ثمر نشستن تلاش ها در تولید واکسن در کشورمان هستیم.

این در حالی است که کشور هایی مانند ژاپن با قدرت پا به عرصه تولید واکسن گذاشته اند تا جایی که قرار است در گام نخست و در روز های آتی، محموله هایی به میزان حدود 3 میلیون دُز به ایران اهدا کنند.

توانمندی چشمگیری که احتمالا منجر به تسهیل تحویل محموله های خریداری شده واکسن توسط کشورمان از سبد کوواکس سازمان بهداشت جهانی نیز خواهد شد چراکه ژاپن یکی از تولید کنندگان واکسن آسترازنکا-آکسفورد است که سازمان بهداشت جهانی برای توزیع در میان کشور های عضو سبد کوواکس آن واکسن را به میزان عمده خریداری کرده است.

اتفاقی که از فردا و با واردات نخستین محموله واکسن از مبدا ژاپن شروع خواهد شد و امیدوارمان خواهد کرد که روند ورود واکسن به کشور سرعت بگیرد؛ اتفاقی که منجر به سرعت گرفتن تزریق واکسن در ایران خواه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان واکسن وارداتی کرونا به بیش از 13 میلیون دُز رسید

میزان واکسن وارداتی کرونا به بیش از 13 میلیون دُز رسید