مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 تیر 1400 ساعت 10:402021-07-22اقتصادي

آخرین وضعیت سد کرخه و تامین آب مناطق پایین دست


معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه اکنون حدود 70 درصد از سد کرخه خالی است، گفت: وقتی انحرافی نسبت به برنامه مدیریت خشکسالی ایجاد می شود ریسک تامین مصارف آب در ماه های آینده افزایش می باید.

- ایسنا/خوزستان معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه اکنون حدود 70 درصد از سد کرخه خالی است، گفت: وقتی انحرافی نسبت به برنامه مدیریت خشکسالی ایجاد می شود ریسک تامین مصارف آب در ماه های آینده افزایش می باید.

علی شهبازی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت خروجی سد کرخه و دبی آب جریان یافته در رودخانه کرخه اظهار کرد: حدود دو هفته است که خروجی سد کرخه نسبت به برنامه اولیه مدیریت خشکسالی تدوین شده برای استان افزایش یافته و به حدود 160 متر مکعب در ثانیه رسیده است.

وی افزود: این افزایش خروجی و رهاسازی آب از سد کرخه در مرحله اول که از دو هفته پیش آغاز شد، حدود 130 متر مکعب در ثانیه بود و در مرحله دوم در یک هفته اخیر به حدود 160 متر مکعب در ثانیه رسیده است.

معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: بر اساس برنامه مدیریت خشکسالی خوزستان دبی خروجی سد کرخه باید حدود 75 متر مکعب در ثانیه باشد اما با توجه به مشکلات به وجود آمده در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت سد کرخه و تامین آب مناطق پایین دست

آخرین وضعیت سد کرخه و تامین آب مناطق پایین دست