مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 تیر 1400 ساعت 10:152021-07-22اقتصادي

آغاز صادرات نفت ایران از دریای عمان


طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام گوره به جاسک با بهره مندی حداکثری از توان شرکت های ایرانی به ثمر نشست و صادرات نفت کشور از پایانه جاسک برای نخستین بار عملیاتی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرآیند رسمی بارگیری و صادرات نخستین محموله نفت خام از پایانه جاسک امروز (پنجشنبه، 31 تیرماه) با فرمان رییس جمهوری آغاز و هدف دیرینه متنوع سازی مبادی صادرات نفت کشور محقق شد.

اجرای طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک با حدود 2 میلیارد دلار اعتبار مصوب با هدف ایجاد ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام و ذخیره سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت، تمرکززدایی از پایانه های صادراتی و متنوع سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال زایی در سواحل مکران اجرا می شود که تاکنون ظرفیت 300 هزار بشکه نفت (در روز) ایجاد شده است و این ظرفیت به تدریج و در آینده ای نزدیک به روزانه یک میلیون بشکه می رسد.

سهم بیش از 90 درصدی ساخت داخل و استفاده حداکثری از توان پیمانکاران و سازندگان ایرانی از مهمترین ویژگی های این طرح ملی به شمار می آید؛ به طوری که در مسیر اجرای آن، 250 پیمانکار و تولیدکننده داخلی مشارکت داشته اند و با اتکا به توانمندی های داخلی، بعضی از تجهیزات و کالاهای مورد نیاز این طرح برای نخستین بار در کشور ساخته شده است که از جمله آن می توا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز صادرات نفت ایران از دریای عمان

آغاز صادرات نفت ایران از دریای عمان