مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 تیر 1400 ساعت 09:452021-07-22اقتصادي

18 شهرستان سیستان و بلوچستان گرفتار تنش آبی ناشی از خشکسالی


مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: 58 درصد برداشت های آب برای شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان وابسته به منابع زیرزمینی است و این مسئله بیش از 18 شهرستان استان را با تنش آبی مواجه می کند.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: 58 درصد برداشت های آب برای شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان وابسته به منابع زیرزمینی است و این مسئله بیش از 18 شهرستان استان را با تنش آبی مواجه می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، علیرضا قاسمی اظهار کرد: بحران کم آبی، واژه ای آشنا برای اکثر ایرانیان است؛ ساکنان کشوری که بخش عمده ای از آن در تقسیمات جغرافیایی، جزو مناطق خشک و نیمه خشک طبقه بندی می شود،به دلیل قرار گرفتن ایران در منطقه آب و هوایی خشک، یکی از راه ها برای تأمین آب، برداشت از سفره های زیر زمینی است.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: سال هاست که کارشناسان نسبت به فرو نشستن زمین در دشت های ایران هشدار داده اند که عمده ترین دلیل آن برداشت بی رویه آب از ذخایر سفره های زیر زمینی بوده، اما مسئله این است که این آبهای زیر زمینی هم پایان پذیرند و با مرگ سفره های زیرزمینی شرایط طبیعی به ما اجازه بازیافت یا احیا مجدد را نخواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 شهرستان سیستان و بلوچستان گرفتار تنش آبی ناشی از خشکسالی

18 شهرستان سیستان و بلوچستان گرفتار تنش آبی ناشی از خشکسالی