مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 تیر 1400 ساعت 09:052021-07-22بين الملل

جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می شود


شبکه ان.

بی.

سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

- شبکه ان.

بی.

سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح "جنگ سرد فناوری" شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این مقاله آمده است که چین در سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی در زمینه هوش مصنوعی، رباتیک، 5جی و 6جی، میکروچیپ ها و فناوری نظارت داشته است و به سرعت در حال پیشرفت است در حالی که ایالات متحده از مدت ها پیش در زمینه فناوری تبحر و برتری داشته است.

خبرگزاری شینهوآ گزارش داد، ایالات متحده برای محدود کردن توسعه چین در صنعت فناوری تلاش کرده است و اجازه نمیدهد شبکه 5جی هوآوی درون این کشور فعالیت کند و عملا جلوی شرکتهای آمریکایی برای تامین نرم افزار و اجزاء شرکتهای فناوری چینی را میگیرد.

با این حال کارشناسان هشدار میدهند که چنین محدودیتهایی تنها پرده آهنین دیجیتال میان غرب و چین را تشدید میکند.

علاوه بر این کارشناسان میگویند جهان در حال تقسیم شدن به دو اکوسیستم فناوری رقابتی و فراگیر است که هر کدام اینترنت، سخت افزار، ارتباطات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می شود

جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می شود