مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 تیر 1400 ساعت 03:452021-07-22اقتصادي

بازار خرما در تسلط کامل دلالان


چند هفته به فصل برداشت خرما باقی مانده است و نخل داران به شدت نگران بازار خرما هستند تا مبادا اتفاقات سال قبل تکرار شود و خرمایشان بهای چندانی نیابد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، سال هاست که نخلداران در فصل تابستان و پیش از رسیدن فصل برداشت خرما نگران محصول خود هستند که آیا خرمای آنها مشتری خوبی پیدا می کند و یا قرار است باز هم مالشان را مفت از چنگشان درآورند.

کشاورزی که یک سال تمام به پای نخل های خود عرق می ریزد، می کارد، حفاظت می کند، آبیاری می کند، تغذیه می کند، هرس می کند، گرده افشانی می کند تا نخلش محصول دهد، حالا باید در اندیشه بازار باشد.

بازاری که سال ها است چرخ آن به جای آنکه برای نخلداران بچرخد، برای کسانی می چرخد که تا لحظه برداشت خرما، پایشان را هم در باغ نمی گذارند و حالا در فرآیند تحویل خرما از باغدار به بازار، می توانند چند برابر نخلدار سود کنند.

سال گذشته و به دنبال شیوع کرونا، بسیاری از مرزها به روی خرما و نخلدار بسته شد و محصول بسیاری از نخلداران در سردخانه ها ماند تا ثمره یک سال سودی برای آنها نداشته باشد و فقط حسرت و دریغ نصیب آنها شود.

علی رغم تلاش های بسیار زیادی که صورت گرفت تنها بخشی از خرمای تولیدی کشاورزان استان بوشهر روانه بازارهای خارجی شد و هنوز هم بخشی از خرمای مردم در انبارها و سردخانه ها ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار خرما در تسلط کامل دلالان

بازار خرما در تسلط کامل دلالان