مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 تیر 1400 ساعت 08:452021-07-21سياسي

قربانی در راه خدا جنبه سیاسی، ارزشی و اجتماعی دارد


حضرت ابراهیم (ع) عزیزترین ثمره حیات خود را در راه خدا داد و به همگان آموخت که قربانی در راه خدا پیش از آنکه که جنبه توحیدی و عبادی داشته باشد جنبه سیاسی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز عید قربان اظهار کرد: سزوار است آموزه های این عید سعید را که نماد عید ایمان و ایثار ابراهیمی است همواره مدنظر قرار دهیم.

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: باید مبنا و سلوک ابراهیمی را که خدا گرایی، شیطان گریزی، تسلیم و تابع حق بودن، دل کندن از تعلقات و وابستگی ها و منافع دنیا رویکرد ایمان و ایثار و فداکاری برای رضای خدا، اطعام فقرا و نیازمندان، رفع حاجت گرفتاران و گشودن گره از زندگی محرومان است، را شیوه زندگی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام حسینی افزود: عید قربان عید سر سپردگی به حضرت حق و نشان دادن تسلیم شدن و ابراز بندگی خدا، نزدیکی دل ها به یکدیگر و تقرب به مقام قرب الهی است.

اگر با عزمی الهی به منای ابراهیمی وارد شدیم، باید قربانی ها همچون دنیا، پول، مقام، مادیات و مطامع شخصی، تعلقات مادی و شهوات را برای قربانی شدن به خط کنیم؛ چرا که این ها مانع رشد معنوی ما هستند و ما را به در جا زدن فرا می خوانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قربانی در راه خدا جنبه سیاسی، ارزشی و اجتماعی دارد

قربانی در راه خدا جنبه سیاسی، ارزشی و اجتماعی دارد