مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 تیر 1400 ساعت 07:352021-07-21بين الملل

گفت وگوی السیسی و جانسون درباره همکاری امنیتی و مبارزه با تروریسم


رییس جمهور مصر و نخست وزیر انگلیس تلفنی با هم گفت وگو و مسائل منطقه ای به ویژه موضوع فلسطین را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر با بوریس جانسون تلفنی گفت وگو کرد.

بسام راضی سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر گفت که السیسی و جانسون پرونده های همکاری امنیتی، مبارزه با تروریسم و سد النهضه اتیوپی را بررسی کردند.

دو طرف درباره تحکیم و توسعه همکاری در زمینه های امنیتی، نظامی و اطلاعاتی به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم، مهاجرت غیرقانونی و تأمین امنیت مرزها، توافق کردند.

به نوشته روزنامه طرح ابتکاری مصر برای بازسازی نوار غزه از طریق تخصیص مبلغ 500 میلیون دلار و اولویت دهی به تثبیت آتش بس در غزه را ستود و بر اتخاذ تدابیر بیشتر برای تحکیم آتش بس و فراهم کردن شرایط لازم برای احیای روند سیاسی و ازسرگیری مذاکرات سازش تأکید کرد.

بنابر این گزارش، السیسی بر موضع ثابت مصر مبنی بر پایبندی به حقوق تاریخی و سهم آبی خود در رودخانه نیل و در عین حال بر ضرورت وجود اراده سیاسی حقیقی جهت دستیابی به توافق فراگیر و عادلانه درباره آبگیری و راه اندازی سد النهضه تأکید کرد.

نخست وزیر انگلیس نیز حمایت کشورش از تلاش های مربوط به ازسرگیری مذاکرات برای دستیابی به حل عادلانه درباره سد النهضه را مورد تأکید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی السیسی و جانسون درباره همکاری امنیتی و مبارزه با تروریسم

گفت وگوی السیسی و جانسون درباره همکاری امنیتی و مبارزه با تروریسم