مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 تیر 1400 ساعت 06:252021-07-21بين الملل

تلاش خونتای میانمار برای عزل سفیر کشورش در سازمان ملل


حاکمیان نظامی میانمار بار دیگر برای جایگزینی سفیر کنونی کشورشان در سازمان ملل که مخالف عزل دولت آنگ سان سوچی و تصاحب دولت در اول فوریه است، تلاش کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وونا مائونگ لوین، وزیر خارجه میانمار در نامه ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که او آنگ تورین که امسال بعد از 26 سال ارتش را ترک کرده، به عنوان سفیر میانمار در سازمان ملل متحد تعیین کرده است.

نسخه ای از این نامه روز سه شنبه به دست آسوشیتدپرس رسید.

وزیر خارجه میانمار گفته است، کیاو موئه تون، منصوب دولت سوچی، که اکنون به عنوان سفیر میانمار در سازمان ملل به رسمیت شناخته می شود، دوره خدمتش در 27 فوریه 2021 به علت تخطی از وظایف محوله خاتمه یافته است.

سفیر کنونی میانمار در سازمان ملل در نشست 26 فوریه مجمع عمومی که چند هفته پس از کودتا در کشورش برگزار شد، خواستار قوی ترین اقدام ممکن از سوی جامعه بین المللی برای احیای دموکراسی در میانمار شد.

او همچنین از تمام کشورها خواست تا این کودتا را قویا محکوم کرده، از به رسمیت شناختن رژیم نظامی امتناع کرده و از این رهبران نظامی بخواهند تا به نتایج انتخابات نوامبر 2020 که حزب لیگ ملی برای دموکراسی متعلق به سوچی در آن پیروز شد، احترام بگذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش خونتای میانمار برای عزل سفیر کشورش در سازمان ملل

تلاش خونتای میانمار برای عزل سفیر کشورش در سازمان ملل