مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 تیر 1400 ساعت 03:202021-07-20اقتصادي

سالانه میلیون ها مترمکعب آب از اصفهان خارج می شود/ آب زاینده رود باید پایدار شود


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سالانه میلیون ها مترمکعب آب از استان اصفهان خارج می شود و وزارت نیرو تاکنون برنامه ای برای استفاده استان از این منابع نداشته است.

- منصور شیشه فروش امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به بحران کم آبی در استان اظهار داشت: منابع آبی در سمیرم و فریدون شهر وجود دارد که سالانه میلیون ها مترمکعب از استان خارج می شود و وزارت نیرو تاکنون برنامه ای برای استفاده استان از این منابع نداشته است و در حالی که خود استان مشکل آب دارد این منابع را از دست می دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: وزارت نیرو باید یک برنامه محکم و استوار و پایدار برای تأمین آب استان تدوین کند و مصوبات شورای عالی آب و شورای سیاستگذاری هماهنگی حوضه زاینده رود را پیگیری کند و از برداشت های بی رویه و بارگذاری های جدید جلوگیری کند تا آب زاینده رود پایدار شود.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون 18 حادثه در رودخانه، منابع آب و استخرها داشته ایم که 12 نفر جان خود را از دست داده اند، زاینده رود حالت گردابی دارد و مناسب شنا نیست و 3 هزار و 500 استخر کشاورزی داریم که لغزنده است و امکان شنا در آن نیست و باید دستورالعمل های ایمنی اجرا شود و به خاطر حفظ جان از شنا در مکان های ممنوعه خودداری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه میلیون ها مترمکعب آب از اصفهان خارج می شود/ آب زاینده رود باید پایدار شود

سالانه میلیون ها مترمکعب آب از اصفهان خارج می شود/ آب زاینده رود باید پایدار شود