مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 تیر 1400 ساعت 13:502021-07-20بين الملل

روسیه: انفجار بغداد با هدف برهم زدن ثبات صورت گرفت


وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای با محکوم کردن انفجار دیروز (دوشنبه) در بازار شهرک صدر بغداد اعلام کرد که هدف این حمله تروریستی برهم زدن ثبات و امنیت عراق بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، در بیانیه روز سه شنبه وزارت امور خارجه روسیه با اشاره کشته شدن دست کم 35 نفر در انفجار بازار منطقه صدر بغداد و مجروح شدن بیش از 60 نفر بر اثر حمله انتحاری داعش، با خانواده های قربانیان این حادثه ابراز همدردی و برای مصدومان آرزوی سلامتی شده است.

در بیانیه گفته شده است: این عمل تروریستی شرورانه را که برای برهم زدن ثبات و امنیت کشور دوست عراق بوده است، بشدت محکوم می کنیم و با رهبری و مردم عراق در مبارزه با تروریسم در هر گونه مظاهر آن ابراز همبستگی می کنیم.

روسیه در این بیانیه بار دیگر بر اهمیت افزایش تلاش های جمعی جامعه بین المللی به منظور مقابله قاطعانه و بی امان با این تهدید جهانی (تروریسم) تاکید کرده است.

روسیه و عراق همکاری های امنیتی گسترده دارند و مسکو بخشی از تسلیحات مورد نیاز ارتش عراق را تامین می کند.

مسکو به همراه تهران، بغداد و دمشق در مرکز مبادلات اطلاعات در زمینه تروریسم در بغداد که چند سال پیش برای مبارزه موثرتر با داعش و سایر گروه های تروریستی دایر شده است، همکاری می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه: انفجار بغداد با هدف برهم زدن ثبات صورت گرفت

روسیه: انفجار بغداد با هدف برهم زدن ثبات صورت گرفت