مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 تیر 1400 ساعت 10:402021-07-20سياسي

جزییات تازه از دلیل بی نتیجه ماندن مذاکرات وین


ربیعی گفت کمیته شکل گرفته در شورای عالی امنیت ملی مسئولیت تطبیق متن تفاهم شده با قانون مجلس شورای اسلامی مصوب در آذر 1399، این تفاهم را ناسازگار با آن تشخیص داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، علی ربیعی گفت که کمیته برجام تفاهم وین را با قانون مجلس ناسازگار تشخیص داده است.

سخنگوی دولت ارسال نامه از سوی بایدن به ایران را تایید نکرد.

او گفت این اخبار گمانه زنی رسانه ای است.

علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که گمانه زنی های متعددی درباره دلایل امضانشدن تفاهمی مجدد بر سر بازگشت به برجام مطرح می شود؛ علت اصلی این امر چیست و توفیقات دولت در این مسیر تا چه حد و در چه مواردی بود؟ گفت: تا جایی که به محدوده اختیارات دولت دوازدهم مربوط بوده، بخش اصلی مذاکرات انجام شده و تفاهم های اولیه در رفع قسمت عمده تحریم ها صورت گرفته است.

ربیعی با اشاره به تشکیل کمیته برجام برای تصمیم گیری درباره مذاکرات وین گفت: کمیته شکل گرفته در شورای عالی امنیت ملی مسئولیت تطبیق متن تفاهم شده با قانون مجلس شورای اسلامی مصوب در آذر 1399، این تفاهم را ناسازگار با آن تشخیص داده است.

به این ترتیب، با نظر نهایی نهادهای عالی تصمیم گیر مبنی بر تداوم مذاکرات تا دستیابی به همه خواسته های مطروحه در این قانون، مذاکرات به بعد از انتقال کامل دولت موکول شده است و مسئولیت آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات تازه از دلیل بی نتیجه ماندن مذاکرات وین

جزییات تازه از دلیل بی نتیجه ماندن مذاکرات وین