مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 تیر 1400 ساعت 07:352021-07-20بين الملل

«حریری» توپ را به زمین «عون» انداخت/ نقش ایادی خارجی در لبنان


تحلیلگر برجسته جهان عرب با بیان اینکه سعد الحریری تلاش می کند تا میشل عون را مسئول عدم تشکیل دولت جدید لبنان معرفی کند، نوشت: ایادی خارجی مانع از تشکیل کابینه لبنان شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، عبدالباری عطوان تحلیلگر برجسته جهان عرب مطلبی را در خصوص تحولات لبنان منتشر کرد.

وی در این مطلب نوشته است: متأسفانه با گذشت بیش از 9 ماه از انتخاب سعد الحریری به عنوان نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه، وی در نهایی ساختن مأموریت خود ناکام ماند.

عطوان در ادامه آورده است: شاید بتوان گفت اتفاقاتی که اکنون در لبنان رخ می دهد پیشتر در هیچ نقطه ای از جهان مشاهده نشده است.

کسی که به مدت 9 ماه مأمور تشکیل کابینه بود و در طول این مدت بارها و بارها به آمریکا و فرانسه سفر کرد، در نهایت نیز نتوانست کابینه جدید لبنان را تشکیل دهد.

اکنون نیز سعد الحریری توپ را در زمین میشل عون انداخته است و او را به شکست در تشکیل کابینه متهم می کند.

این تحلیلگر برجسته جهان عرب در ادامه نوشت: حریری اکنون از پست خود استعفا داده است اما تلاش می کند تا میشل عون را به عنوان فرد مقصر در عدم تشکیل کابینه معرفی کند.

اکنون سؤالی که وجود دارد این است که چرا سفیران فرانسه و آمریکا باید به عربستان بروند و با این کشور درباره تحولات لبنان و مسأله تشکیل دولت جدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«حریری» توپ را به زمین «عون» انداخت/ نقش ایادی خارجی در لبنان

«حریری» توپ را به زمین «عون» انداخت/ نقش ایادی خارجی در لبنان