مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 تیر 1400 ساعت 07:102021-07-20پزشكي

آنتی بیوتیک در اوایل زندگی بر رشد مغز تاثیر می گذارد


به گفته محققان، قرار گرفتن در معرض آنتی بیوتیک در اوایل زندگی می تواند رشد مغز انسان را در مناطقی که مسئول عملکردهای شناختی و عاطفی هستند تغییر دهد.

- جی پلاس، به نقل از ساینس دیلی، مطالعه آزمایشگاهی محققان دانشگاه راتگرز آمریکا، نشان می دهد که پنی سیلین میکروبیوم های روده و همچنین بیان ژن که به سلول ها اجازه می دهد تا به محیط متغیر خود پاسخ دهند را در مناطق مغزی در حال رشد تغییر می دهد.

مهر نوشت؛ یافته ها حاکی از کاهش استفاده گسترده از آنتی بیوتیک یا استفاده از گزینه های جایگزین در صورت امکان برای جلوگیری از مشکلات رشد عصبی است.

پنی سیلین و داروهای مرتبط (مانند آمپی سیلین و آموکسی سیلین) پرکاربردترین آنتی بیوتیک ها در کودکان در سراسر جهان هستند.

مارتین بلیزر ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: مطالعه قبلی ما نشان داده است که قرار گرفتن حیوانات جوان در معرض آنتی بیوتیک، متابولیسم و ایمنی بدن آنها را تغییر می دهد و رشد مغز را درگیر می کند.

این مطالعه مقدماتی است اما ارتباط بین تغییر میکروبیوم و تغییرات مغز را نشان می دهد که باید بیشتر مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

در این مطالعه موش هایی که در رحم یا بلافاصله پس از تولد در معرض پنی سیلین با دوز کم قرار گرفته بودند، با موش هایی که در معرض این آنتی بیوتیک ها قرار نگرفته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنتی بیوتیک در اوایل زندگی بر رشد مغز تاثیر می گذارد

آنتی بیوتیک در اوایل زندگی بر رشد مغز تاثیر می گذارد