مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 تیر 1400 ساعت 06:102021-07-20اقتصادي

کشت و توسعه گیاهان دارویی اصفهان به 500 هکتار کاهش یافت


رییس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: کشت گیاهان دارویی در سال جاری به علت نبود بودجه و خشکسالی از سه هزار هکتار به 500 هکتار کاهش می یابد.

- با بیان اینکه طرح کشت و توسعه گیاهان دارویی در سال های گذشته بطور متوسط بین یک هزار تا سه هزار هکتار از مراتع استان انجام می شد، اظهار داشت: برنامه ای برای کشت و توسعه گیاهان دارویی در سال 1400 در اصفهان نداریم زیرا بودجه ندادند و از سوی دیگر مراتع استان درگیر خشکسالی است.

وی با اشاره به اینکه کشت و توسعه گیاهان دارویی در سال 99 به دلیل شرایط مناسب و اختصاص بودجه دولتی به سه هزار هکتار در مراتع استان رسید، افزود: شاید سال جاری 500 هکتار کشت و توسعه گیاهان دارویی با سرمایه گذاری بهره برداران اجرا شود زیرا دولت اعتباری برای این امر اختصاص نداده است.

بهره برداران در قالب طرح های اصلاح و احیا سرمایه گذاری کرده و برای بهره برداری گیاهان دارویی موظف با بذر پاشی و کپه کاری در عرصه های منابع طبیعی کشت و توسعه گیاهان را انجام دهند.

رییس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ابراز داشت: بهره بردار نیز با توجه به خشکسالی فراگیر و کاهش درآمد، توان کشت ندارد و از این رو کشت و توسعه در 500 هکتار از مراتع استان هنوز صد در صد نیست و به مراجعه و س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت و توسعه گیاهان دارویی اصفهان به 500 هکتار کاهش یافت

کشت و توسعه گیاهان دارویی اصفهان به 500 هکتار کاهش یافت