مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 تیر 1400 ساعت 04:502021-07-20سياسي

تاریخ چگونه شرمسار یک پیمان شکنی شد؟


پذیرش مردم و جایگاه قابل قبول مسلم بن عقیل در کوفه و بیعت چندین باره مردم و بزرگان کوفه، وحشتی در دل تعدادی از بزرگانی که دل در گرو خلیفه داشتند و توان پذیرش استقبال از مسلم بن عقیل را نداشتند، - پذیرش مردم و جایگاه قابل قبول مسلم بن عقیل در کوفه و بیعت چندین باره مردم و بزرگان کوفه، وحشتی در دل تعدادی از بزرگانی که دل در گرو خلیفه داشتند و توان پذیرش استقبال از مسلم بن عقیل را نداشتند، انداخت و آنان را برآن داشت تاد دست به کار شوند و اخبار کوفه را برای یزید ارسال کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،علی متقیان در یادداشتی علل پیمان شکنی مردم کوفه در قبال دعوت از امام حسین (ع) را بررسی کرده است.

امام حسین (ع) سفر رسمی یا قیام علیه خلافت یزید بن معاویه را در روز 27 رجب سال 60 هجری پس از ایراد خطبه ای هدفمند و اعتراض آمیز آمیز از کنار حرم رسول الله (ص) آغاز کرد و به اتفاق خانواده از مدینه الرسول (ص) به طرف مکه حرکت کرد.

پس از طی مسیر مدینه تا مکه، (که حداقل 5 روز طول می کشید) ، روز سوم شعبان سال60 سال (روز میلاد حضرتش) وارد مکه شد.

خبر ورود امام به مکه و اعلام عدم بیعت و مخالفت حضرت با خلافت یزید بن معاویه، از مکه به سراسر بلاد اسلامی منتشر و زمینه ای برای دعوت از امام و مخالفت با خلافت یزید فراهم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ چگونه شرمسار یک پیمان شکنی شد؟

تاریخ چگونه شرمسار یک پیمان شکنی شد؟