مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 تیر 1400 ساعت 04:202021-07-20فرهنگي

شناسایی 60 رشته صنایع دستی در خراسان جنوبی


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از شناسایی 60 رشته صنایع دستی در خراسان جنوبی طی این سال ها خبر داد و گفت: در سنوات گذشته رشته های منسوخ شده ای مانند مله بافی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، حسن رمضانی صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: بیش از یک هزار و 500 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در خراسان جنوبی شناسایی شده که از این تعداد تاکنون 948 اثر در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه قدمت برخی آثار تاریخی از 25 هزار سال پیش و مربوط به غار خونیک قاین تا دوره معاصر را در برمی گردد، بیان داشت: خراسان جنوبی در حال حاضر 4 اثر ثبت جهانی شامل باغ و عمارت اکبریه، قنات بلده فردوس، بیابان لوت (مشترک بین خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان) و روستای حوله بافی (توبافی) خراشاد دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت 9 هتل، 62 اقامتگاه بوم گردی و 33 آژانس مسافرتی در استان، مطرح کرد: همچنین 10 هزار هنرمند دارای شناسنامه در بخش گردشگری و صنایع دستی استان فعال هستند.

رمضانی از شناسایی 60 رشته صنایع دستی در خراسان جنوبی طی این سال ها خبر داد و بیان داشت: در سنوات گذشته رشته های منسوخ شده ای مانند مله بافی، برک بافی، پارچه بافی و غیره شناسایی و احیا شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 60 رشته صنایع دستی در خراسان جنوبی

شناسایی 60 رشته صنایع دستی در خراسان جنوبی