مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 13:252021-07-19ورزشي

ابتکار: دولت دوازدهم گفتمان رایج در مورد زنان را تغییر داد


معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دولت دوازدهم گفتمان رایج در مورد زنان را تغییر داد و عدالت جنسیتی را در هشت محور شامل آموزش، بهداشت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در سلسله نشست های گفت وگوی بین نسلی با موضوع عدالت جنسیتی، بر این موضوع که عدالت جنسیتی به معنای قرار داشتن هر چیزی در جای خود است، اظهار داشت: عدالتی در حیطه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی که کم از بحث برابری نیست ضمن اینکه برگرفته از فرهنگ بومی، رویکردی متناسب تر داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مفهوم، کاربرد و عملکرد عدالت از برابری صرف بهتر است، خاطرنشان کرد: معاونت امور زنان در دولت دوازدهم تلاش کرد عدالت جنسیتی را در هشت محور آموزش، بهداشت، ورزش، مشارکت اقتصادی، اجتماعی، امنیت، حقوق و خانواده مدنظر قرار داده و برای هر کدام، 176 شاخص تدوین کرده است.

معاون رییس جمهوری یادآور شد: تلاش کردیم تعریف ما از عدالت جنسیتی هم با واقعیت های کف جامعه و هم با فرهنگ بومی منطبق و هم رویکرد عدالت محور داشته باشد.

بر همین اساس شاخص های عدالت جنسیتی کاری ایرانی و اسلامی است که با وجود مقابله و مخالفت های فراوان، در ستاد زن و خانواده تصویب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتکار: دولت دوازدهم گفتمان رایج در مورد زنان را تغییر داد

ابتکار: دولت دوازدهم گفتمان رایج در مورد زنان را تغییر داد