مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 11:052021-07-19اقتصادي

لزوم مشارکت مردم در سامانه هوشمند توزیع مرغ/ وضعیت تولید مطلوب است


معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی لرستان بر لزوم مشارکت مردم برای جلوگیری از خروج مرغ در سامانه هوشمند توزیع تاکید کرد.

- ناصر نجیب زاده امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، اظهار کرد: سالانه 42 تا 45 میلیون قطعه جوجه ریزی در سطح استان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: در چهارماه امسال 15 میلیون قطعه جوجه ریزی در سطح استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد را شاهد هستیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی لرستان وضعیت تولید مرغ در استان را مطلوب دانست و افزود: ماهانه حدود 6 هزار تن میزان تولید مرغ در استان بوده، این در حالی است که میزان مصرف ماهانه گوشت مرغ 4 هزار و 500 تن می باشد.

نجیب زاده با اشاره به تولید 950 تن گوشت مرغ در 2 ماهه ابتدایی سال، افزود: با این وجود به دلیل کاهش جوجه ریزی در مناطق جنوبی کشور، شاهد کاهش تولید مرغ نیز هستیم و فشار به استان هایی که تولید بالایی دارند، وارد می شود.

وی ادامه داد: سالانه میزان تولید استان بیش از 75 هزار تن است و میزان مصرف 50 هزار تن، حال اینکه به دلیل کاهش تولید و جوجه ریزی شاهد افزایش قیمت این محصول شدیم که این اختلاف قیمت ایجاد شده در برخی مناطق فرصت را برای سودجویان برای خارج کردن مرغ  فراهم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم مشارکت مردم در سامانه هوشمند توزیع مرغ/ وضعیت تولید مطلوب است

لزوم مشارکت مردم در سامانه هوشمند توزیع مرغ/ وضعیت تولید مطلوب است