مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 10:302021-07-19سياسي

نظام نوآوری داده کاوی به توان شناختی توسعه داده می شود


نظام نوآوری داده کاوی به توان شناختی توسعه داده می شود.

- به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، دکتر مجید نیلی احمد آبادی دبیر ستاد توسعه علوم شناختی، داده کاوی هوشمند به توان شناختی را حرکتی برای پردازش داده ها و اطلاعات برای اتخاذ تصمیم گیری های سازنده و مثبت جهت حل بسیاری از مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه دانست.

وی با بیان اینکه اکنون حجم عظیمی از دادگان درقبال موضوعات و مسائل متنوع در سطح جامعه در دسترس قرار دارد، گفت: با ورود مدل های شناختی و با استفاده از روش های تلفیقی می توان این دادگان را با هدف درک بهتر جامعه مخاطب بطور دقیق و عمیق تجزیه و تحلیل کرد.

دبیر ستاد توسعه علوم شناختی با بیان اینکه داده کاوی استخراج و کاوش حجم وسیعی از داده ها برای دستیابی به اطلاعات باارزش و گرانبها است، یادآور شد: داده کاوی براساس مدل های شناختی موجب تصمیم گیری براساس واقعیات می شود.

نیلی افزود: یکی از اهداف ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی توسعه نظام نوآوری داده کاوی به توان شناختی و آشنایی شرکت های دانش بنیان و مراکز دانشگاهی با این حوزه در حال ظهور است تا داده ها و اطلاعات بصورت علمی و فناورانه برای حل مسائل جامعه مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظام نوآوری داده کاوی به توان شناختی توسعه داده می شود

نظام نوآوری داده کاوی به توان شناختی توسعه داده می شود