مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 09:502021-07-19اقتصادي

پارادوکس ذخیره آب یا تولید برق در سدهای خوزستان/ چرا آب نایاب شد؟


سوء مدیریت منابع آب در استان خوزستان و تغییر اولیت کاربری سدها از ذخیره آب به تولیدکننده برق از دلایل اصلی تشدید بحران خشکسالی در خوزستان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، زمانی که نامی از عطش و تشنگی برده می شود، بلافاصله ذهن ها به سمت مظلومیت هدایت می شود.

اصلا تشنگی برای ما نماد مظلومیت شده است.

این نماد مظلومیت در روزهای اخیر گریبان مردم بخش های زیادی از کشور را گرفته اما در برخی از مناطق نظیر جنوب غربی کشور شاهد شدت گرفتن بحران کمبود آب و تشنگی مردم هستیم.

به استناد آخرین آمار ارائه شده در حال حاضر نزدیک به 1500 روستای واقع در مرز سیاسی استان خوزستان، در شرایط تنش آبی گسترده قرار گرفته و وضعیت دشواری را سپری می کنند.

نکته قابل توجه در ارتباط با مشکلات مردم خوزستان آن است که دقیقا در همین مناطقی که امروز گرفتار کمبود آب هستیم در 2 سال گذشته شاهد وقوع سیلاب بودیم که در آن برهه زمانی خسارات بسیار زیادی را به زندگی مردم وارد کرد.

* چرا شاهد سیل و خشکسالی پیاپی هستیم؟ در همین راستا ممکن است این سوال به وجود بیاید که چرا در هر 2 حالت خشکسالی و ترسالی منطقه خوزستان باید درگیر بحران های متفاوت شود و اساسا چرا با وجود منابع عظیم آبی به وجود آمده در ابتدای سال 98، خوزستان در حال حاضر اسیر مسئله خشکسالی شده است؟ پیش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارادوکس ذخیره آب یا تولید برق در سدهای خوزستان/ چرا آب نایاب شد؟

پارادوکس ذخیره آب یا تولید برق در سدهای خوزستان/ چرا آب نایاب شد؟