مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 08:552021-07-19بين الملل

سفارتخانه های غربی در کابل طالبان را به آتش بس و ترک خشونت فراخواندند


پانزده نهاد دیپلماتیک مستقر در کابل امروز (دوشنبه)، ساعاتی پس از ناکامی نشست دوحه برای توافق بر سر آتش بس خواستار پایان فوری تهاجمات شدند.

- پانزده نهاد دیپلماتیک مستقر در کابل امروز (دوشنبه)، ساعاتی پس از ناکامی نشست دوحه برای توافق بر سر آتش بس خواستار "پایان فوری" تهاجمات شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، ساعاتی پس از شکست نشست دوحه برای توافق بر سر یک آتش بس، پانزده نهاد دیپلماتیک و نماینده ناتو در کابل مشترکا از طالبان خواستند تا به تهاجمات نظامی در سراسر افغانستان پایان دهد.

در دو روز گذشته هیاتی ارشد از رهبران افغانستان با رهبری سیاسی طالبان در پایتخت قطر دیدار کردند اما در بیانیه ای که شامگاه یکشنبه از طرف طالبان منتشر شد، هیچ اشاره ای به توقف خشونت روزافزون در افغانستان نشده است.

15 نهاد خارجی و نماینده ناتو در بیانیه مشترکی با اشاره به تعطیلی روز سه شنبه در افغانستان به مناسبت عید قربان اعلام کردند: در این عید طالبان باید سلاح هایش را برای همیشه زمین بگذارد و تعهدش را به فرایند صلح به جهانیان نشان دهد.

این بیانیه از سوی استرالیا، کانادا، جمهوری چک، دانمارک، هیات اتحادیه اروپا، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کره، هلند، اسپانیا، سوئد، بریتانیا و ایالات متحده و نماینده غیرنظامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفارتخانه های غربی در کابل طالبان را به آتش بس و ترک خشونت فراخواندند

سفارتخانه های غربی در کابل طالبان را به آتش بس و ترک خشونت فراخواندند