مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 08:552021-07-19سياسي

ساخت دستگاه نظارت و اعلام حریق با کمک انرژی خورشیدی


دستگاه نظارت و اعلام حریق خورشیدی به منظور جلوگیری از آتش سوزی های وسیع برای نخستین بار در کشور در پژوهشگاه مواد و انرژی ساخته شد.

- دستگاه نظارت و اعلام حریق خورشیدی به منظور جلوگیری از آتش سوزی های وسیع برای نخستین بار در کشور در پژوهشگاه مواد و انرژی ساخته شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر نیما نادری، عضو هیأت علمی پژوهشگاه مواد و انرژی با بیان اینکه این دستاورد حاصل 6 ماه تلاش تیمی از دانشجویان و محققان پژوهشگاه است، اظهار کرد: در این دستگاه به وسیله ادوات دقیق و حساس و با کارایی بالا، آشکارسازی حریق با سرعت بسیار بالا و به روش اپتیکی امکان پذیر می شود، به طوری که می تواند در همان ثانیه های ابتدایی و با صرف هزینه های جزیی از آتش سوزی های وسیع جلوگیری کند.

وی افزود: نصب و راه اندازی این فناوری نیازی به برق ندارد و این دستگاه با استفاده از انرژی خورشیدی جهت شناسایی و تعقیب شعله آتش می تواند به منظور اطفاء به موقع حریق در جنگل ها و مراتع مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر نادری با بیان اینکه این دستگاه به وسیله سنسورهای تعبیه شده می تواند به محض مشاهده شعله آتش فرمان راه اندازی آلارم و فعال سازی دوربین مدار بسته را صادر کند و با جابجا شدن شعله مکان آن را تعقیب کند، افزود: ناحیه آشکارسازی حسگر موجود در این دستگاه طوری انتخاب شده است که ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دستگاه نظارت و اعلام حریق با کمک انرژی خورشیدی

ساخت دستگاه نظارت و اعلام حریق با کمک انرژی خورشیدی